♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Thursday, March 18, 2010

::salam::

macam2 kina dapat feed back dari kOrang..kina x sangka ada gak nak Orang baca pengalaman kina nie.  Ok dgn x mO buang masa kOrang, kina terus sambung citer semalam. kOrang pun mesti x sabOr2 kan?

lepas tue kina cakap dgn adik kina ' LYN pe kata kO tangkap budak kecik tue....' pastu LYN ckp ' jOm k.as!! aku x sampai hati tgk budak kecik nie sOrang2. kang dia keluar dari pasaraya nih dan pergi ke jalan lagi susah..lagi sian kalau ada Orang CULIK budak nie'

LYN ckp ' ha'ah..jOm!!' kami bertiga pergilah dekat dgn budak tue... LYN dtg dan terus dukung dia. terus budak tue pelok LYN... kina tgk budak kecik nie. Ya Allah.... comel sungguh budak nie. muka dia mcm anak kacukan taw. anak punyer comel mcm nie dibiarkan sorang2!! 

yg x boleh blaaa..si aDam tgk budak nie mata x berkelip2. amboi anak mama nihhhhhhh...gatai yew?. hehehehee..

pastu kami bwk budak tue pergi counter pertanyaan. LYN ckp dgn dorang ' kak...nie saya jumpa budak nie merayau sorang2 dari tadi. saya perhatikan x de sape2 ikut dia. saya risaulah ada Orang culik dia ke nantikan?' pastu...
dOrang buat announcement time tue gak..yg kina terkilan kina x teringat pun nak amek gambO budak cOmel tue. adessssss...kalau x blh kina tunjuk dkt kOrang bertapa cOmel nye budak tue!!

'minta perhatian...ada sesiapa kehilangan anak perempuan yg memakai baju warna kuning sila tg ke meja counter pertanyaan ..terima kasih'..macam tu lah ayat budak2 yg jaga counter tue. x lama tue..ada sOrang kakak nie berlari menuju ke arah kami. bila dia dah sampai terus dia ckp ' itu anak saya!!' kami tgk gak muka kakak tue dgn budak nie..eh sama la pulak! betOl lah nie..ini mak nye! kalau lah mukanya x sama..mau kina x bagi! takut ada Org mengambil kesempatan. 

tul x?

lepas tu..akak tue terus pelOk anak dia erat2...dan ucpkan terima kasih pada kami berdua. si kenet lak terkebil2 melihat ape yg terjadi. mesti dia pelik kan? 

sebelum akak tue blaaa..
LYN sempat ckp dgn akak tue..'akak ..naseb baik kami yg jumpa anak akak. kalau Org lain saya rasa mesti dia kena amek'. akak tue bls blk ' tue lah..terima kasih lah byk2 dik' Dan sebelum akak tue LYN sempat gak ciom pipi budak tue.
kina tgk LYN kecian..LYN tue dah 4 tahun kawen sampai sekarang belOm lagi dikurniakan cahaya mata. tue sbb dia mrh dkt Orang yg x sayang anak. lagi2 kalau terdengar atau terbaca pasal bayi atau budak2 kena dera atau kena bunuh. termasuk la kina nie..kina pun mcm tue! mula rasa sebak dan sedih giler.

sob..sob..sob..

kina tgk mata LYN bergenang je lepas tue...dia kata dkt kina. 'kalau ikutkan hati..jika sape2 x dtg amek budak nie mau dia bwk balik!'

nOtaKaKiKiNa:

kalau nak berSHOPING jgn le sampai LUPA INGATAN!! kalau anak DAH HILANG..menyesal x sudahlah sampai bila2. kalau dpt balik x pe..kalau jadi mcm arwah NURIN mcm ner?


lu PIKIR lah sendiri!!  
(nabil pinjam ayat ko yew?)

 



13 comments:

sI tEDI said...

selalunya manusia ni bila sudah terhantuk baru tergadah!

kakpah said...

tu sebab terlalu leka beshoping la tu.
baru kemarin baca cerita budak hilang kat taman permainan..

Mak Su said...

takutlah benda-benda macam ni.... :(

Alimaz-Kembara Terasing said...

hish teruk betoi mak dia.....

shiori_LA said...

huhuhu..ye lah kina..menangis tak berlagu la jawapnya...akak pernah gak terlepas pandang anak akak dak aina tuh maklum lah anak ramai2 tak perasan dia takde...rasa nak meraung time tu jugak...sebab dak aina tu perangai dia macam lelaki lasak semacam takleh terlepas pandang skit terus ghaib...masa tu akak ingat dia ikut ayahnya..rupanya tak last gi kat kaunter pertanyaan ada je dia kat situ belum sempat budak jaga kaunter tu buat announcement lagi...kekadang bukan sebab kita sengaja biarkan anak2 tapi sebab terlepas pandang je terus ghaib...huhuhu pengalaman tu memang ngeri buat akak takut dah pastu kalau bawak dak aina nih selalu letak dia dalam trolley sampai besar ni macam tu takut hilang lagi....dia selalu macam tu pegi memana tak cakap..

Luffy said...

hmm
kesian gak member ko ek
org ada anak plak yg selalu lupa anak tinggal kat mana2
haish

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~sI tEDI~

betul2... harap2 x terjadi kepada diri kita.

aminnnnnn...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~kakapah~

tue la..kina ada dgr berita tue. nie dah hilang anak nak buat mcm ner? mn hilang anak pastu dpt jumpa balik itu dah kira bernaseb baik dah. kalau x jumpa?

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Maksu~

kina pun takut benda2 mcm nie. semoga x terjadi pada diri kita.

aminnn....

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Alimaz-Kembara Terasing~

ha'ah kan? naseb bek kami yg jumpa.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Shiori_LA~

yew ker...mesti akk dah sedih dan cuak kan anak akk hilang. naseb bek jumpa kak kan. kadang2 org yg berada disekeliling kita pun x perihatin la kak. ada yg nampak dan perasaan budak2 keliaran mereka buat x reti je. kalau 10 orang 1 pun belum tentu perihatin dan bwk budak tue ke counter pertanyaan.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Luffy~

bukan kwn aku lah..adik aku yg x de anak tue.

dia mmg pntg tgk budak2 mcm tue. kesian katanya!

zella y said...

kdg2 mak2 ni klu dh tgk sale...anak kat sebelah pon dia dh xnpk...

dh hilang,br nk kecoh2....dh la skrg ni pjahat ada di mana2...

salam kenal...

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣