♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Saturday, March 13, 2010

..:: Dah meninggal orang tue ::..


::salam::

kina masuk opis hari nie lambat x lambat la...cuma lambat 5 minit! lambat sangat ker? x kan? hik.... sampai2 opis je kina terus bukak blOg. bukan nak buat kerja terus..... kina mesti bukak blOg dulu. huhuhuhuhu... tetiba.....

v
v
v
v
v
v
kina dapat 1 panggilan tepon..rupanya pakcik (ketua opis kina kat sini) call kina..dia cakap guard yg anak pakcik hantar tue dah meninggal subuh tadi kul 3 pagi. (kalau x tahu citer nih sila baca n2 kina yg lepas..tajuknya 'naseb bek hantar spital cepat'.) untuk pengetahuan korang...guard nie orang India taw..lupa nak kasi tahu n3 lepas. tue sebab kina tulis dia bukan sape2 bg kina. tapi disebabkan rasa tanggungjawab kami...kami bawak dia g spital dan uruskan ape2 yg patut. 

kina tanya pakcik..'mcm mane pakcik leh tahu dia dah meninggal?' pakcik jawab.. adik murugan call..pastu dia ckp dgn pakcik dia suh KITA uruskan kematian dia dan bawak balik ke kampung coz dorang x mampu nak uruskan sebab dorang x ada duit' adesssssss....mcm ner nih? x kan kami sebagai majikan nak uruskan kematian dia? bil spital macam ne? bil pengangkutan nak hantar ke kampung dia macam ne? berapa jumlah semua kami kena keluarkan? 

mana leh macam nie? keluarga si mati nak lepas tangan je kan? x cukup ke ape yg kami dah tolong dia sebelum ni? x kan hal kematian  yg bukan sape2 dgn kami nih, kami gak nak kena uruskan guna duit kami sendiri? bukan kina nak berkira....bukan....korang jgn salah anggap lak..bukan kerana dia orang India kina x mo tolong. TAPI...

v
v
v
v
v
kami mana ada duit sebanyak itu. Dia ada keluarga..bukan x de keluarga! kenapa kami lak yg kena uruskan? kalaulah korang jadi KAMI...korang nak buat mcm ne? adakah..

  • nak tolong...?
  • biarkan keluarga dia gak uruskan?
  • atau........?
bahagian atau tue korang  TOLONG BAGI IDEA ATAU PANDANGAN...PLEASE HELP ME!!!

untuk pengetahuan korang gak..hari tue adik si mati tue sebuk nak mintak barang2 peribadi dia. nak hp lah..nak wallet la... orang tue belum lagi mati kan? dia dah mintak semua2 tue. kalau keluarga dia miskin sgt pun..agak2 lah. dia ingat kami nie simpan ke ape barang2 dia tue? silaplah... tue yg buat kina bengang tu! kita yg tolong kita balik mcm kena tuduh. pastu mlm tadi sebuk lak nak suh kita yg uruskan semua!!

ada ke patut??

5 comments:

hizaki said...

tak patut...tak patut

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

x patut?

ha'ah kan?

mamalieyna said...

tak patut, memang tak patut..

hal kematian, seharusnya keluarga sendiri yg uruskan! maklumkanlah yg urusan kematian ni bukan bidang kuasa kompeni, bleh gituw..huhu..mmg tak ptt tul keluarga si mati nih! haish..

Mak Su said...

hhhmmm :(, semangat kekeluargaan dah kurang kot.....

NICK IRFAN said...

tak patutlah... sian dia..

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣