♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Thursday, March 24, 2011

☺pernah kena ROTAN dengan cikgu disiplin??☺

....... masa kina form 5 kina couple dengan mamat sOrang nie.. kami 1 kelas dan duduk pun sebelah² je. cikgu dah tak tak tahu nak cakap ape dah dengan kami berdua. kata cikgu janji kami jangan lupa belajar sudah. dipendekkan cerita, dalam kelas kebanyakkan semua geng  kina tak kiralah lelaki ke perempaun dan geng kina paling rapat dengan kina ialah INTAN..KAKTEH..AISYAH..LINDA. ke hulu ke hilir kami mesti berempat. x pernah berenggang!

satu hari... ada perlawanan bOla sepak antara sekOlah² daerah Gombak... kebetulan pakwe kina nie wakil sekOlah..bukan dia saja taw..kebanyakkan wakil sekOlah dari kelas kina. kiranya nanti x de sapelah dalam kelas kan? kOmpOm cikgu pun x de mood nak mengajar. sebab tinggal berapa kerat je masa tue. so kami berempat buat la 1 plan. ESOK X PAYAH PERGI SEKOLAH DAN IKUT DORANG LAWAN BOLA!!! kOnOn² nak jadi pOmpOm girl la msa tue...

kami bukan main nak pergi je taw..kami siap mintak kebenaran pada cikgu persatuan bOla sepak tue dulu. dia izinkan...tapi kena pergi sendiri dan ape² yg berlaku jgn salahkan pihak sekOlah.

so kami pun....pergilah!!!

keesOkkan paginya kami dah keluar rumah dan  tunggu bus nak ke KL. kalau korang nak tahu kami lagi awal naik bus dari dOrang taw. takut kami sampai lambat dari dOrang la kOnOnnya tue. sampai je sekOlah Sri gOmbak tue kami terus nak masuk gate sekOlah.. ada pulak cikgu pakai tudung bulat jaga gate tue. cikgu tue tanya kami

"korang nie dari sekOlah mana? 

buat ape dtg sini?

x nampak ke mana ada perempuan ada kat padang nie?

kOrang pergi balik..kami x izinkan kOrang masuk yew..."

kami ape lagi...patah la balik. dengan muka mcm bas mini tak siapkan kami pun melangkah balik dengan tak bersemangat. tetiba ....

kami nampak budak sekOlah kami... dia kata blh je masuk, tapi lalu pintu belakang lah..

bila dah dengar berita tue... kami pun ikutlah jejak kawan kami tue. rupanya..makkkaiiiiii...ramainye pOmpOm girl !!! x aci tul cikgu tudung bulat tue taw.blh je dOrang ada... bukan kami je yg poteng sekolah..rupanya budak kelas lain pun ada.tapi kami berempat je perempuan. naseb bek kami x balik. kalau tak buat penat je bangun pagi² naik bus sampai KL.

mmg best masa tue akhirnya dpt tgk kekasih hati main bOla. dapat tempat ke-2 dorang masa tue. al-hamdulillah. x sia²....hihihihihi.

keesOkkannya...

dlm perhimpunan cikgu disiplin mengumumkan....

'SIAPA YG PONTENG SEKOLAH SEMALAM SEBAB TENGOK PERLAWANAN BOLA SEPAK SILA JUMPA SAYA SELEPAS INI'

alammmmmaaaaakkkkkkk....!!

lepas je perhimpunan kami terus pergi bilik disiplin... makkkkaaaiiii..ramainya! penuh bilik cikgu tue.. cikgu pun ape lagi..membebel la dia. bebel punyer bebel lOceng rehat pun bunyik!
cikgu ckp... 

"lepas rehat dtg sini balik!"

kami pun x de selera nak makan masa tue... takut pun ada. ape nak jawab lepas nie dengan cikgu tue. tengok jam dah nak habis masa rehat. kami siap singgah tandas takut kang kena pukul terkencing dlm suar lak. tetiba kami ingt budak lelaki cakap....

"kalau x nak sakit tapak tangan tue..kOrang kena letak serbuk kapur kat tapak tangan"

kami pun letakla serbuk kapur tue kat tangan... letak punyer letak..locong pun dah berbunyik. bila sampai je kat dlm bilik cikgu tue dah ramai yg datang. semua pandang kami berempat dan gelak²kan kami. kami pun pelikla kan...apesal dorang nie??. cikgu terus suruh kami tapung tangan...ape lagi??

kena pukul dengan rotan la....

aduhhhhhhhh...sakit giler!!

pastu cikgu tue ckp



"korang tahu tak kenapa saya rOtan tangan kamu? saya pukul bukan sebab kamu pergi semalam. tapi saya pukul sebab kamu masuk bilik nie lambaaaaaattttt"

owh..patutla dorang semua tadi sengih² kan? rupanya pasal nie..

hahahahaha..PADAN MUKA KAMI ORANG!!!

lepas tue cikgu ckp lagi..dia kata dia terpaksa amek tindakkan sebab takut guru besar ckp ape. dia suka dengan semangat kesukanan dan sayang kami pada sekOlah sebab sanggup pergi sendiri sebab nak sOkOng sekOlah. 

 peristiwa tue sampai sekarang kina x dapat lupakan. bila diingat² balik kelakar pun ada..huhuhuhu.

kOrang pernah kena rOtan dengan cikgu disiplin?? x pernah kan.....?


8 comments:

Diyana said...

jom join telekung jersey GA diyana. hadiah utamanya telekung untuk anak dan ibu ;)

http://siahsekeluarga.blogspot.com/2011/03/telekung-jersey-ga.html

makdara TERdiva said...

pernah kot..eh x pernah..ntah! tak igatlah puloks!

tp kalau pukul sikit2 takpe..jgn sampai memudaratkan sudah!

Mama Gee said...

pernah diugut rotan oleh ayah kalo dpt Matematik B masa darjah 6...huhuhuhhu sedih sgt..dapat B aje..bukan c,d pun...

NICK IRFAN said...

huh! hehe nakal jgk akak masa skola dulu ek? hehe

sal said...

haha..rotan tu membuat kita ingat sampai bila2 ye..

kak ina kl (2) said...

pernah..dengan guru besar.

arrowheads tu cuma ada masa tahun baru cina..akak pun tak tau..orang yang kata camtu..jumpa pun secara kebetulan

kak ina kl (2) said...

tahniah sebab di sahkan mengandung..mesti happy kan

sissyira said...

salam

pernah jugak di rotan oleh ayah..hehe

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣