♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Thursday, March 10, 2011

☺baru 1 hari bersalin anak dilarikan si suami keparat☺

Kina nak bagi tahu kat kOrang nie…

Kina dapat cuti!!!

Yeahhhh!!!  Yeahhhhhhh!!!!!!

Tapi…

Ada tapi lagi tue……

Bukan bOs yg luluskan… ketua cawangan yg luluskan cuti tue.

So sedikit sebanyak kina kecik hati jugakla dekat bOs…

Tapi hati kita sedih pun ada dia kesah ke?? Apelah kina nie kan? Nama pun bOs….

bOs kOrang ada yg mcm nie tak??

Kalau ada….kecian kat kita kan?

Ptg semalam kina call kerani bOs tue.. kina tanya 

“sape yg faks balik surat cuti tue kat kina?”   

pastu kerani tue mengaku dia yang faks tapi masa bOs tulis cuti x lulus tue dia tulis sambil gelak².

Kurang asam punye bOs!!

Rupanya dia mempermainkan permintaan kina!! Dia ingat kina nie ape??  Adessss…..

Yg penting kina esok cuti… naseb baik di bagi cuti, kalau tak kina terus call Mr. Ching (Asst Manager HQ) tue…baru padan muka dOrang² tue.

Dah…dah..dah…

Mls nak citer kisah sedih nie lagi…cukup utk hari nie.

Kita citer pasal lain pulak…

Pagi tadi kina ada dengar radio THR gegar taw..DJ tue cerita….

Semalam kan HARI WANITA SEDUNIA… hari nie je ada citer pasal seorang wanita yang baru je 1 hari bersalin tapi telah dianiaya oleh suaminya. Citernye begini…

Suaminya amek anak dia dan cakap nak bawak ke klinik sebab anak dia mungkin kena kuning. Si isteri pun izinkan la… tunggu punye tunggu suami dan anak x jugak balik². Dia pun try  call rumah mak mertuanya…. Mmg betOl jangkaannya… suami dan anak ada kat sana.

Baru dia tahu bahawa anaknya telah dilarikan oleh suaminya sendiri…. Dia pun terus bergegas ke rumah mak mertuanya utk mengambil anak tue balik....x tahulah pulakkan dia pergi dengan siapa. X lak DJ tue cerita….maybe dgn sedaranya.

bila sampai je ruamah tue mak mertuanya x bagi dia tgk anak. Kata mak mertuanya

"anak ko tengah tidor ..x payah la kacau" 

Lepas tue dia x puas hatilah kan? Dah la dia dalam pantang…datang jauh²…dia pun mesti nak menyusukan anak dia kan. Tapi still x dapat jumpa anak dia jugak….

Bila merayu pun x dapat jugak… dia terus pergi buat laporan pOlis bahawa anak dia telah dilarikan oleh suaminya.

Lagi menyedihkan… balik je dari balai pOlis..dia dapat 1 SMS dari suaminya. Dalam SMS tue kata …

“awak diceraikan dan ape² hal lepas nie jumpa kat mahkamah je.”

Rupanya..suami dia yg keparat tue dah kawen lain di luar pengetahuannya. Kiranya mak mertua dia pun bersubahat dalam kejadian ini….

~tamat~

nOtaKaKiKiNa:

Ada jugak suami yang zalim yg mcm gini.... mesti dia sedih giler kan? Harap wanita tue tabah menghadapi dugaan nie dan sentiasa ingat pada ALLAH. Keadaan dia yg mcm nie boleh mendatangkan banyak penyakit.

semOga ia tidak berlaku pada kita ..ahli keluarga kita dan sahabat² kita…. Mintak ALLAH jauhkan kita dari org yg zalim seperti lelaki dalam citer ini.

Aminnnnn……..


3 comments:

r|nA @ ja|j|na said...

ya Allah, tataulah kalau bende ni terjadi kat diri sendri..dahlah baru pas salin, laki pulak mcm keparat, boleh meroyan camnih..

annenyss said...

perghhhh zalim.boleh meroyan..huhuhu

♥ Che NamNam ♥ said...

cessss tak guna punya jantan,haku doakan laki diyer mati kener langgar lari..

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣