♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Thursday, February 17, 2011

☺pengalaman kina kena COLIK☺

..assalamualaikum..

sehat ke hari  nie? kina semalam MC coz sakit gigi. rabak gak la duit nie..tampal je gigi berlObang kena seratus hinggit. mahal tak? org kata "itu kira murah la tuhhh"...yew ker? naseb bek cik abg supra yg bayarkan. tapi x tahulah kena byr balik dekat dia ke tak...senyap je dia semalam. harap² dia x mintaklah kina byr balik kat dia. huhuhuhu.... selalunya dia x mintak. tak tahulah kalau kali nie... ngeeeeee..
pasal tajuk kat atas nie..kina nak cerita pengalaman gOnjeng kina kena cOlik. suspen je kan tajuknya? memang suspen!! ini pengalaman yg sampai sekarang kina x bOleh lupakan. begini ceritanya....

Dulu kini pernah kerja kilang SONY kat Bangi. masa tue kina baru je habis amek SPM. kOnOn kina saje nak cari pengalamanlah..sambil tue kina saje nak duduk dengan nenek kina. Nak ke kilang tue kena naik bus..bus pulak memang telah disediakan oleh kilang tue sendiri. sO x payah la kina pening² pikir mcm ne nak pergi kerja. di pendekkan cerita... (kalau citer semua kat sini, kOmpOm sampai seminggu x habis..citer! hehehehe) ... kejadian tue berlaku masa bulan puasa, keluar je pintu kilang kina terus dapatkan bus yg selalu kina naik tue. kebetulan bus kat situ semua kepalanya ke depan. kiranya nampak bOntOt bus je lah kan. kina dengan tak pandang nombor bus kina terus je naik. maklumlah penat kan... bulan puasa pulak tue. menOnOng je lah masa tue. bila je kina naik bus kina dah perasan kenapa muka² yg kina tengOk tue semuanya org yg kina x biasa nampak. Tapi...kina kata dlm hati "maybe org² nie syif lain kOt..sebab tue x biasa nampak". Tak lama tue bus tue pun jalan...hati kina dah tak sedap lagi lepas tue, sebab bus tue lalu jalan yg kina x pernah lalu. "dah sudahhhh!! bus nie nak pergi mana nie?? bus mana yg aku naik nie??" kata kina dalam hati. jantung dah dup dap dup dap dah masa tue. kina terus ckp kat pakcik tue kina nak turun. dari kina terlajak jauh..bek kina berhenti je kat situ. mana tahu pakcik tue terus balik rumah kan..kina nak balik mcm ne pulak nanti. 

kebetulan masa kina turun dari bus ada masjid dekat situ. azan pun berkumandang...neseb baik kilang memang bekalkan air dan kurma untuk pekerja berbuka dalam bus. adalah benda untuk kina berbuka puasa masa tue. dekat masjid tue pulak ada kedai makan, tapi kina x de duit pulak nak makan. Al-maklumlah baru kerja kan. dah berbuka tue baru kina pikir..mcm ne nak balik? kat situ sorang pun kina tak kenal. dengan muka tak malunya kina tanya sekumpulan lelaki mkn.. (tgk jugak perempuan kat situ..x de pulak. itu yg terpaksa tanya lelaki) .. "bOleh tanya.. kat sini ada tak sesiapa nak lalu kilang SONY nanti? saya sesat la..kalau bOleh saya nak tumpang". ada sorang tue pun jawab sambil tunjukkan kawan dia tue "abg nie kejap lagi dia ada lalu..tumpang la dia". kina pun senyum je lah..pastu kina pun jawab balik "tak pe ke bang...saya mintak tOlOng sgt²...nie dah mlm saya takut kena tinggal kat sini sOrang²..abg hantar saya kat kilang tue pun jadilah. nanti pandailah saya balik sendiri". 
Bila abg tue dah selesai makan... kina pun naik la kereta dia. dalam kereta dia ada ajak kina pergi jalan² dulu. tengOk wayang ke.... tapi kina ckp la tak nak. bila kina tOlak permintaan dia..dia seakan mcm marah. tak lama tue kami dah nak sampai kilang tue taw..abg tue x berhenti!!! alamakkkkk!! ape kes abg nie?? kina pun ckp dekat dia "bang...dah sampai kilang saya kerja nie. nape tak berhenti?" sambil tue kina try bukak pintu kereta... x bOleh pulak bukak!! dia dah lOck!!! adesss..... lepas tue abg tue kata..." releks la dik..kan abg ajak g tgk wayang dulu. nanti abg hantar la kat rumah adik nanti. jgn risaulah..abg akan hantar punyer". kina dah risau time tue.. tapi kina pikir balik, baik kina ikut je ckp abg tue dari berkasar. kalau dkt mall tue nanti kina akan cari jln mcm ne nak lari dari abg tue, kat situ mesti kina bOleh mintak tOlong dengan org ramai. betOl tak? 

Tak lama tue kami berhenti dekat Warta Bandar Baru Bangi. naseb bek la kat sini je dia nak pergi. x de lah jauh sangat dia larikan kina. bila nak masuk je mall tue kina mintak izin nak pergi tandas. abg tue bagi taw..tapi dia tunggu dekat tepi pintu masuk tandas tue  la pulakkk. kina masuk je tandas kina cari idea mcm ne nak lari. lama jugakla kina dekat tandas tue taw. kina amek keputusan kina nak tgk abg tue ada kat luar ke tak. kalau x de kina nak call kawan kerja kina..kebetulan ada telepon awam kat situ. tup...tup... abg tue x de. kina pun terus call kawan kina "wei...aku nak mtk tOlOng nie..aku kena cOlik..amek aku kat Warta cepat. aku tgu ko kat area tandas. cepat tawww!!". naseb baik abg tue x perasan,tak lama tue kina nampak dia. dia dtg kat kina dan ajak kina jln². kina ckp dekat dia yg kina nak jalan² kat area situ² dulu.(kOnOn nak melambatkan dia la)... tak lama tue kawan kina dtg. terus kina pegang tangan dia. kina ckp dekat abg tue "bang terima kasih tumpangkan saya tadi...kawan saya dah dtg amek saya". muka abg tue terus berubah... nampak mcm marah! sebelum kina nak blaaa tue. dia sempat bgi kina duit RM50.00 kat kina. dia ckp..."abg bagi ikhlas..terimalah". kina pun pelik jugak..nape dia nak bg duit kan? dah org bagi kina pun amek la dengan muka tak malu. malas nak lama² kina pun ajak kwn kina tue blaaaa cepat². Fuuhhhhhhh....selamat kina!!!

Dalam perjalanan nak balik tue...kawan kina tue tanya mcm ne kina blh keluar dengan org tue. kina pun ceritalah dari A-Z...dia pun tergelak!! katanya "dah besar pun blh salah naik bus!!..padan muka!!. len kali nak naik bus tgk² la dulu, jgn main naik je taw!"...

sejak tue kina dah fObia. Nak naik bus kena pastikan dulu bus tue betul ke tak bus yg kita nak naik tue. igt bila tgk bOntOt bus je dah tahu dah itu bus ape. huhuhuhuhu....kina masih bernaseb baik masa tue. kalau lah abg tue buat yg bukan² pada kina...merana kina selamanya! Al-Hamdulillah ALLAH x kejam pada umatnya. Dia masih sayangkan kina... bersyukur sangat²!!

itulah pengalaman kina kena cOlik... buat kawan² kat sana. kOrang pun kena berhati² sebelum nak naik bus. x semua org yg kita jumpa tue semuanya baik. kalau naseb kita x baik kita terjumpa lak dgn org jahat. betOl tak?? amek iktibar yew...

12 comments:

Zura said...

bahayanye kina...eeeeeee...serun baca..nasib baik dia xape2kan kina...eeee...takut..

Zaidah said...

tapi baik jugak abang tu siap bagi duit lagi...hehehe...nak cover lah tu....lain kali memang kena berhati2...

NadiRah said...

aish!!! kelakar pulak asenyer..
huhu..hati2 tau len kali!!!

BIONIC WOMEN said...

eii..ngeri jugak pengalaman kina nih, lebih baik kina minatak pinjam sesaper ade telepon dari mintak tolng natarkan..huhu..tapi dah panik kan, semua xleh pikir.ingatkan org gi masjid semua baik2 kan?

Profesor Adab said...

Sumpahan Allah Adalah Untuk Siapa & Kepada Siapa?Mengapa?www.rosemujahid.blogspot.com

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Zura~

itulah...serun kan? pengalaman yg x dpt kina lupakan.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Zaidah~

ha'ah..kena lebihkan berhati² lepas nie. awk pun taw!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~NadiRah~

ha'ah..kelakar pun ada jugak masa tue. hehehehe.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~BIONIC WOMEN~

org tue bukan org masjid pun.dia org yg mkn kat depan masjid je... mcm ne nak call mama dhiya oii...time tue zaman x canggih lagi. zaman hp lOm ada sgt. masih mahal lagi hp masa tue. budak baru hbs SPM lah katakan.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Profesor Adab~

hai prof..tq singgah sini.nanti sy singgah sana pulak.insyaallah.

BIONIC WOMEN said...

kina..eily dah dapat hadiah tu..dah lama dah wat entry, dan dah banyak kali summit link kat shoutmix tuh..xtau ler kalau kina x dapat. arini pun kita summit ag..
terima ksih yea...

http://violetgloves.blogspot.com/2011/02/hadiah-dari-kinakoyu.html

kakyong said...

suspend kalo ter'ikut' org yg tak kenal... mujur tak apa2 kan...

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣