♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Monday, February 7, 2011

☺ATOK cakap bukan untuk cucu ATOK..tapi untuk ATOK☺

..assalamualaikum..

Berkenaan dengan tajuk di atas, kina nak kOngsi citer dengan kOrang. Ini bukan citer nak mengaibkan sesiapa. Hanya sekadar ingin kOngsi pengalaman hidup kina. jOm baca sampai habis!

ATOK ni kina kenal dari kecik lagi...lagipun ATOK tue ATOK kepada kawan lelaki kina. kami sama baya dan kina minat dekat dia diam² dari kina sekOlah rendah lagi. kebetulan rumah pakcik kina bersebelahan dengan rumah dia dan rumah kina pulak berdepan dengan rumah dia. sO hari² kina nampak dia sehinggalah kina sekeluarga pindah ke Batu Arang. Sejak tue kina dah jarang jumpa dia, lagi pulak kina dengar dia dah sekOlah asrama penuh masa tue dan masuk U. lagilah kina dah x jumpa dia lepas tue. Ia berpanjangan sampailah kami masing² dah besar panjang...panjang?? hehehehe....

Masa kina nak bertunang kina dapat sepucuk surat berwarna merah. baru kina tahu...rupa²nya dia pun suka kina dari kina kecik lagi. Kenapa dia x bagi tahu dari dulu?? alangkah terkezut kina masa baca tue. dah terlambat beb!! gua x leh nak wat ape dah... (kata kina dalam hati masa tue)

yang kina x bOleh lupa..dia yang spOnser kina baju bertunang masa tue. katanya... ini je yang dia dapat berikan pada kina masa tue. kira ok lah kan? save budjet kina masa tue... 

kina pernah tanya dia masa kina dah bertunang tue. kenapa dia tak cakap awal²... katanya dia x bersedia lagi. bila dia dah bersedia dari segi kewangan dan kata² baru dia berani nak minang kina. TAPI dah terlepas... sO kami berkawan je lepas tue. 

Sekiranya dia bagi tahu kina sebelum kina bertunang tue tidak mungkin kina bertunang dengan dia jugak. sebab perasaan suka pada dia tue dah tak ada. kina dah serahkan cinta dan sayang tue pada supra sepenuhnya. (ccceeeewwwaaaaahhhhhh). Ialahkan...kina suka dengan dia masa kina kecik ... tapi perasaan suka tue hilang dik ditenggelamkan oleh zaman. zaman kecik² pun dah lama berlalu...

tak lama kina bertunang tue kina dengar dia pun dah bertunang. Kina rasa dia bertunang sebab dia nak lupakan kina kOt...(perasan je kan??). Tapi kan... si ATOK dia bila terserempak dengan kina mesti dia akan cakap 

atok: hisssssss..... rugi betul ATOK. kalau ATOK tahu awal² lagi ATOK dah masuk meminang
kina: ala tOk dah tak de jodoh kan... nak buat macam mana?

kata² ATOK tue selalu kina dengar setiap kali kina jumpa dia.....

satu hari kina nak pergi rumah pakcik kina... kebetulan dia ada kat depan rumah tue, kina pun singgah la salam dia. kina mcm biasalah tanya khabar dia.. pastu dia ckp ape tau dengan kina? 

atok: as.. rugi betul ATOK tak minang ko dulu, kalau ko cakap berapa jer ATOK akan bagi...bOleh tak bagi ATOK yg satu tue jer. cukup la sekali je pun tak ape!
kina: yg satu tue ape tOk? x paham la....
atok: alaaaa..x kan tak tahu. yg satu tuuuuuuuu..

kina dah faham dah....kurang ajar punyer ATOK!!! berani dia nak mintak aku yg bukan²!! Org tua GATAL NAK MAMPUSSSSS!!! (ini kina ckp dalam hati taw...). Lepas tue kina terus cakap dekat ATOK yg gatal tue kina nak pergi rumah pakcik. cepat² kina jalan dah x pandang belakang lagi. 

Lepas je pergi rumah pakcik kina..kina balik terus citer dengan mama kina. mama kina pun terkezut taw!! so citer nie mama kina je tahu..dan kOrang je! (dkt supra kina x citer pun..kina x nak dia benci dengan ATOK tue.biarla kita² je yang tahu). Lagi pun kOrang bukan kenal ATOK tue kan? x salah kina rasa kina citer kat kOrang.... ini bukan nak aibkan ATOK yg gatal tue..kina hanya nak kOngsi pengalaman ngeri kina je. 

kina ingat selama nie dia ckp mcm tue untuk cucu dia... rupanya untuk diri dia. adessssss....

insan dari pakcik gOggle

sO lepas nie...kOrang² jgn sangka orang yang dah tua² nie x gatal dan x de nafsu. jangan terlalu rapat dengan mereka sangat, cukuplah sekadar hOrmat je kat mereka. kalau rapat..nanti jadi kes mcm kina. dah jadi mcm kina ape kes pulakkan lepas tue!!.

12 comments:

BIONIC WOMEN said...

memula kurang paham pastuh baru paham..
upanya yg kina minat tu cucu dia ek?
ingatkan kina minat kat atok tuh..hehe

DiaUmaiNiNaz said...

waa...ini macam atok pon ada ka?...mesti kena kasi hadiah ni...
menarik citer Kina ni..so ape seterusnya..ada jumpa dgn atok tu lagi tak....memang minat dengar citer pengalaman orang ni..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~BIONIC WOMEN~

huhuhu...kina yg buat nie pun x paham. inikan lagi kOrang yg baca. hahahahaha...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~DiaUmaiNiNaz~

itulah pasal dinazzzz...ada jugak atOk mcm tue disekeliling kita. so lepas nie berhati² yew. kina sejak hari tue kina dah x berbOrak dengan dia. kalau kina nampak kadang² kina buat² x nampak.

Cempakamelati said...

Atok zaman sekarang ni bahaya...ada yang rogol cucu..dasat-dasat. Memang kena hati-hati sentiasa.

cikgu isza said...

ish atok ni.. elok2 org kormat langsung hilang rasa hormat.. huhuhu

puanbee said...

haha kina tertipu yer..ingat untuk cucu dia...rupanyer untuk dia sendiri yer..

atty's said...

kan main lagi atok tu ye..ada hati jugak tuh.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Cempakamelati~

ha'ah..kena hati². atOk² yg bukan atOk kita tue lg lebihkan berhati².

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~cikgu isza~

betul tue cikgu..kina dah hilang rasa hormat dkt dia. dulu kina anggap dia mcm atOk kina memandangkan kina dah tak ada atOk. bila wat mcm nie...naseb la.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~puanbee~

tipah tertipu....huk..huk..huk...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~atty's~

tahu tak pe!! menciiiiiiii....

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣