♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Thursday, February 25, 2010

..:: kenapa LELAKI berubah ?? ::..


n3 kali nih x bukan kina nak blame kaum lelaki. x terniat pun, just kina nak bertanya pada korang untuk menilainya. mana tahu ia boleh dijadikan bahan rujukan pada kita semua.

 1st..kina nak tanya..kenapa lelaki berubah? 
  • ada pihak ketiga? (anak dara, isteri orang)
  • dah bosan tengok muka kita?
  • kita ada buat salah?
  • terlampau bz dgn kerja?
  • terlalu lama dalam perhubungan?
  • nak cuba sesuatu yang baru?
  • tidak mahu mengambil komitmen?
  • x nak menysahkan diri sendiri
  • ada penghasut? ( mak bapak @ kawan)
  •  
    korang rasa yg mana satu?
    adeeesss...
    payahkan nak memahami perangai lelaki ni? betol x? 
    kat sini kina nak tunjukkan 1 per 1 masa sayang dan masa dah x sayang. mana tahu lepas nie korang leh tahu dia sayang kita atau x...atau dia dah berubah tapi kita x perasan atau kita sendiri x amek kisah pasal perasaan dia terhadap kita. kaum LELAKI jgn mrh kina yew. ini sekadar bertanya tentang lelaki sahaja. 
    ********************************************************************
    dulu bila sakit tanya 2 @ 3 kali sehari, siap temankan lagi pergi klinik. bila x sayang kita demam dia ckp balik ' awk nie asyk demam je lah! saya bg duit awk pergi klinik sendirilah'
    dulu tanya 'sayang dah mkn ke belum?'. sekarang dah x sayang cakap ' nie nak mkn ke x nak nie? x nak saya mkn sorang2!!'
    dulu ' sayang hari nie nak saya masak ape? mmmm...masak ape2 je lah. sayang msk semua sedap!' sekarang x sayang ' x payah masak..saya mkn kat luar dgn kawan. awk msk bukannya sedap pun!'
    ******************************************************************
    haaaa..mcm ner? korang ada situasi yg mcm nie x? kina mls nak wat byk2 berbezaan masa syg dgn masa dah x sayang ni. yg len korang pikirkan lah sendiri. 
    tepuk dada tanya hati... jika korang ada dlm situasi di atas. cepat2 lah bertindak. jgn ikut hati..fikir dulu sebelum mengambil tindakan untuk berubah.
    mana2 hubungan dah x erat mcm dulu korang cuba lah memberbaiki keadaan. kalau x blh jgk tanya pendapat kwn2 atau org tua kita.
    pepun kina doakan korang sentiasa bahagia bersama insan yg korang sayang. 1 je kina nak pesan.. kalau duit byk tapi hati x bahagia buat ape kan? so..carilah kebahagian itu. ia x dtg dgn sendiri...
     

4 comments:

shila ariff said...

mcm ada 4 faktor yg berkaitrapat berdasarkan apa kina nyatakan tu;

1) terlalu lama dlm hubungan
2) dah bosan tengok muka kita
3) nak cuba sesuatu yg baru
4) ada pihak ketiga...

p/s: berturutan tak??...tu le pasalnya, kita kena pandai ambik hati semua..slalu luangkan masa berduaan dgn suami kita..bergurau senda mcm baru2 kawen dulu..mesra2 gitu..n org pompuan kena jaga penampilan..tak semestinya beli barangan mahal, yg penting nmpk lawa n kemas, rite??...kalo salah tolong perbetulkan ye...sekadar kongsi info..

budak kampung online said...

Mood lelaki tak pelik sangat dan tak seteruk seperti wanita yang datang haid. ha..ha.

Sibuk bekerja mencari duit mungkin punca seseorang lelaki itu kurang perhatian kepada anda. Almaklumlah kalau tak buat jadual perbelanjaan, hujung bulan si lelaki akan badmood. Jika hangpa tegur dengan tidak teliti ayatnya.. mampus kena maki.. keh..keh..keh..

Kebijaksanaan dan kretiviti pemikiran wanita perlu bagi menghilangkan perasaan bosan/runsing yang dok ada dalam otak si lelaki. Takkan hangpa nak lelaki je membelai diri hangpa. Lelaki pun nak juga dimanja.. ha..ha.. bila tengok moodnya baik sila lah goda sidia mengikut cara bijak anda.. kweng-kweng.

Hangpa kena cargas sikit bila berinteraksi. Setiap perkataan kiasan dari pihak lelaki hangpa kena cepat tangkap maksudnya. Kalau lembab maka akan kena tiau lagi.. ahaks...

Walaupun hangpa cerdik melangkaui si lelaki tetapi kontrollah sikit dalam membuat hujah yang tidak terguris hatinya.. hujah penuh bermakna dalam keadaan gelak ketawa adalah lebih baik daripada suasana serius. Takkan asik lelaki aje nak buat lawak.. Korang pun kena buat juga. Banyak2 tonton raja lawak..kah..kah..kah

Itu je yang aku boleh bagitau supaya lelaki hangpa tak rasa bosan kat hangpa. Aku tak dak pengalaman. Almaklumlah trang-tang-tang. Jangan lupa berhias comel2 diri dan ruang lingkup rumah yang anda tinggal. Kalau duduk tempat yang serabut, maka lagi serabutlah setiap keputusan perbualan antara anda. Ingat, lar ni tengah musim panas... badan pun lebih cepat panasnya.. ha..ha..

Sebelum dapat anak korang wujudkanlah peristiwa2 romantis yang sangat tak boleh anda dan dia lupakan. Asyik teringat je. Conform kalau dia cari wanita lain wajah dan keceriaan anda masih dok paling atas di dalam kepala otak dia. Kata P.Ramlee walaupun tiga, tetapi yang pertama tetap best. keh..keh..keh..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~shila ariff~

betul..betul..betul...memang kena sgt!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~budak kampung online~

hujang yg panjang tapi tetap menarik.
mmg betul kata hangpa!

tapi kaum lelaki nie jgn nak yg terbaik dari perempuan. kalau nak yg terbaik... kaum lelaki pun mesti berikan yg terbaik tuk perempuan.

baru lah adil saksama!!

pepun terima kasih atas hujah yg diberikan. idea yg bernas dan bagus sekali.

akak ku praktikkan. ahahaha

mmg musim panas nih!! panas pun panas lah..janji BEST!!

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣