♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Saturday, September 5, 2009

..::aDam dah pandai merangkak::..

salam semua....hari nih aku rajin skt dari biasa. aku nak tunjukkan kat korang ape perkembangan aDam sekarang nih. ank aku dah besar dah...baru jer masuk 8 bulan. aku akan tunjukkan kat korang dari aDam menyarap sampai lah dia merangkak. huhuhuhuhu...



yg nih...



aDam pandai menyarap..suka betul dia bila nak amek gambo dia. aDam nih kalau korang nak tahu dia nih suka ngencesss..tahu x ngences tuh ape? hik..hik.. ngences tuh owg jawa ckp air liur asyik meleleh jer. dan owg tua ckp " nih mesti mengandung ada x dpt mkn nih"....btl x? aku pun puas la fikir ape yg aku nak makan x dpt....semua aku dah makan...tapi aDam still mcm tuh. last2 mama aku ckp " x pe lah..nak wat mcm ne. nti dah beso hlg la ngences tuh..." cian aDam.... yang nih....



aDam time nih dah terel menyarap..kadang2 time tido pun boleh menyarap kalau korang nak tahu! tue yg kelakar dgn si aDam nih.



yang nih...


siap dah boleh angkat dada dia tuh... berlagak tullll......

yang nih...


aDam dah nak pandai duduk...tapi asyik nak jatuh jer. cian aDam..pale dia mesti sakit kan?

tgk nih...


dah pandai duduk sikit2...nenek dia takut aDam jatuh. tue yg kena pegang dia... yg aku suka kat aDam nih kan, kalau jatuh nangis mmg ttp nangis. tapi kejap je...nenek dia agah2 dia dah ok balik. huhuhuhuhu...

huhuhuhu...


yeah..yeah..yeah...aDam dah pandai merangkak. time nih betul2 hari besday mama aku. aku pun terkezut mlm tuh... nenek dia ckp " nih kiranya hadiah besday nenek la nih".





huh....


gambo nih dia dah penat berposing aku rasa..tapi ttp tersenyum bila owg amek gambo dia. aDam...bila nak pandai jalan lak? huhuhuhu..penat la mama lepas nih!!! hehehehehe...


11 comments:

giGGLe said...

comey nya adam...
pinjam sehari bley?

Anonymous said...

amboi , comelnye adam ! geram tgok dye !

Lily@MamaZaraZareef said...

hee..ngences sbb nak tumbuh gigi kot. Zara klu time nak tumbuh gigi mmg leleh2 air liur die..hihi..

nway, selagi adam lom jalan, mama rehatla puas dulu2. sat lg bile adam dah start jalan n berlari, konpem smput nak kejar..=p

Monstermad said...

hehe..xlame, da dpt kaki, mama die x leh dok diam..hehe..

MzaMuhd said...

wa... bez nyer. heheheh.... x sabar nak tgk dia berjalan plak. pasni, mst kak as kurus sbb mst adam lasak. heheheh.... sori kak as, ari ni br smpt baca blog kak as. tu pun x sempat nak update blog mza. huhuhu....

ayip said...

tips tuk anak menjadik aktif...

pakaikan dia dengan baju berwarna oren...seluar oren...topi oren...everything oren...dan bile dia dah jadik terlalu hyperaktif...tukarkan balik ke warna yang lain...

tips lagik 1..kalau bleh..jgn mengeluarkan perkataan 'JANGAN'...contoh..'jangan panjat tangga tu adam..nnti jatuh..bebudak kalau terjatuh..dia akan belajar sendiri..dan mindset dia akan berfikir tangga=jatuh...jadik dia takkan panjat..jgn kita halang tuk dia menjadi perkembangan dirinya...cuma perhatikan dan awasi dari jauh...

adiozzz

selamat mencuba...dan renung2kan..

Anem Arnamee said...

akk, kimsalam peluk cium kat adam,
pandai dier ni, mesti nakai nie..;p

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

salam arnamee..

ok nti akk tolong pelok ciom si aDam tuk awk yew. huhuhuhuhu

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

salam mza..

tue la pasal. skrg ni pun x larat nak kejor dia. blm lagi dia dpt kaki..huhuhuhuu

Alimaz-Kembara Terasing said...

anak saya baru dok gaya2 nak berangkak...baru 7 bulan...eh silap dah lapan bulan daaa....8 bulan 2 hari..

Tyna Aizat said...

comelllllllllllyaaaaaahhhhhhhhhhh adam! nk rumpak buleh ta? ;)

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣