♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Saturday, November 21, 2009

..::ERTI di sebalik emel::..

Ehem..Ehem!!..kali nih aku ada n3 yg best...aku ada info bagaimana nak kenal peribadi seseorang tuh menerusi 'nick name' yg dipakai oleh si dia. Nak tahu x?? Baca lah ke yew!!

1. Guna nama penuh
Sekiranya namanya Maniesa Alias, dia menggunakan alamat emelnya sebagai 'maniesa_alias@hotmail.com' iaitu menggunakan nama penuhnya. ia mengambarkan bahawa dia seorang yg penuh tanggungjawab dan tidak suka berahsia. dia juga boleh dipercayai dan jujur dlm tiap perbuatannya. tapi ingat taw...jgn cuba nak perlekehkan dia!

2. Nama Depan & Tengah
Contoh: Amirul Haqim Mohd. Dia menggunakan alamat emel sebagai ' Amirul.Haqim@yahoo.com.my' iaitu nama awal dan tengah tanpa nama bapanya. ia menunjukkan bahawa dia seorang yg sgt menghargai dirinya sendiri dan sanggup ketepikan hal orang lain demi kepentingan sendiri. selain tu gak kan, dia juga berani tuk tampil di khalayak ramai dan mengeluarkan pendapat dgn lantang.

3. Nama samaran
Contoh: 'bachelorgilrz@yahoo.com'. Dia langsung tiadak menggunakan nama penuhnya dan menggunakan nama samaran yg cukup menarik. ia menunjukkan bahawa dia seorang yg gemar hidup dlm khayalan hingga kadangkala menyusahkan org lain. namun dia disukai ramai kerana sifat humor yg dimilikinya membuatkan org selesa bila berada disisinya. jika diasah, dia boleh menjadi seorang pemimpin dgn gayanya tersediri!!

4. Nombor & abjad
contoh: 'AM141502@hotmail.com'. Namanya hanya diwakili oleh abjad dan huruf saja. ia menggambarkan bahawa dia seorang yg bersikap tertutup dan memerlukan masa yg agak lama sebelum mampu 'membuka' dirinya kepada seseorang. itu pun seandainya kepercayaannya mampu diraih. jika tidakkkk.....kirim salam saja lah!!

5. Nama & tahun
Contoh: Adam Haziq ditulis 'aDam2009@yahoo.com'. Wah!!! dia dikatakan seorang yg mempunyai ego yg tinggi. pantang sesiapa yg cuba nak tentang pendapatnya. selain itu dia juga tak sukakan comitment dalam jangka masa yg terdekat ini. kewujudan tahun di akhir nama seolah-olah memperlihatkan dia tidak luas pandangan. bagaimana dgn tahun 2010? adakah dia juga akan turut mengubah tahun di akhir nickname itu?

So... kwn, pakwe, suami, isteri....dan sape2 lah yg ada nickname tue, dorang dalam kategori yg mana 1? korang lak? yg mana 1? cuba fikir.... ada persamaan x dgn makna di atas? jeng..jeng...... tepuk dada tanya perot yew?? hehehehehe.....

6 comments:

MissNera said...

kak as... emel id sya plak camner... bukan nama samaran.. bukan gak nama sebenar.. pendek kata xder dlm senarai.. hehehe

criestz said...

tp sy tulis aku_ihsan... so mcm mane tu ?? =P

lame da xlwt blog akak.. bz gile2 ngn exm.. da abeh daa~

abe long said...

kalo nick cartoon mcm mane?

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~missNera~

k.as rasa awk nyer yg no. 3 lah..!!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~ihsan~
akk rasa wk nyer lak yg no.1...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~abe long~
kina rasa awk nyer yg no 3 lah...sbb awk guna nama samaran. tul x?

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣