♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Tuesday, July 26, 2011

☺suatu KETIKA DULU☺

Bulan pose dah nak dekat... bila pose dah dekat kiranya raya pun dah nak dekat jugaklah kan?

bila citer pasal raya... 

kina tetiba teringat masa tecik² dulu. dulu kina org susah... sekarang pun. tapi x delah susah mcm dulu. bila tengok tv banyak tul iklan jajan kan... nak beli time tue x de duit. 

masa rayalah dapat beli itu dan ini. sebab tue kina leh raya keliling taman dan kampung kina. hehehehehe...

time tue teringin nak beli

kalau keluar iklan kat tv teruja betul kina...bukan kemaruk nak makan coklet kat dalam tue. kina teruja nak tgk ape hadiah dalam  kotak tue.  

kat sekolah pulak...kina pergi sekolah naik bus. bila dah naik bus kenalah keluar awal. pukul 6.00 pagi dah kena tunggu bus. lambat tinggal.. sampai sekolah mestilah awalkan? time tue la kina kuar sekolah dengan kawan² pergi kedai makcik tue. kedai dia penuh dengan permainan "tikam-tikam". korang penah main? 


 mcm nie lah betuk menan "tikam-tikam" tue. sekali main 10 sen atau 20 sen. hadiahnya ok jugak taw masa tue. kalau bernaseb bek dapat hadiah yg mahal. 

x silap kina menan mcm nie ada lagi taw..tapi jarang la ada sekarang. x mcm dulu. sekarang nie kina nyk tengok menan yg dalam kaca tue. masuk 50 sen 2x pastu ada pencangkuk. penah nampak tak? kalau tak penah nanti kina snap gambar kina tunjukkan nanti. 

alamak...jam pun dah kul 5.15 ptg...tiba masa dah nak balik keje. nanti kita sambung citer nie lagi...

7 comments:

Salina@IbuAqil said...

A'ah lah kina.. Ingat lg ckelat kotak tu.. Skrg ni bila lalu je nampak mcm x ada apa je.. Tp cuba zaman kecik2 dlu.. Dpt tu pun dah kira abeh ati dh.. Hehehehe

CIK JATT said...

suka gak Ding Dang. excited nak tengok dapat apa kat dalam tu:) bape sen ehh dulu. 20 sen kut

by the way kina, salam kenal. follow your blog k:)

adna^madhiha^ said...

alahai teringat zaman kanak2 la kina kalau u cerita mcm nie...selalu mesti beli punya..mkn xbyk mn pun..nk kumpul barang mainan ja..sembunyi2 pulak tue kalau beli takut mak n ayah marahh hihii....

LYAfrina said...

SGT RINDU NK MAIN MAINAN Y TIKAM2 TU...

SATU G..Y MAINAN GAMBAR TU... MCM DAUN TERUP..TP BUKAN DAUN TERUK..MAIN LEMPAR ATAS TIN..JATUH BYK DPT KAT KITA..SATU G Y MAIN LIPAT2 TU..

RINDUNYA ZAMAN TU

lia said...

sama la kita, mmg p sekolah naik bus, kuar lepas semayang subuh... merentas ladang kelapa sawit g he3...

owhhhh suka ding dang tu sbb coklatnyer sedap tp sekali setahun jer la, sbb mahai...

MrS. F!zA said...

dlu kcik2 kita suka jgk beli tora sbb nk kumpul brg yg ada dlm kotak tora tu..ahahaha

munna said...

zaman kita dgn zaman budak2 skrg dah tak sama kina.....

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣