♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Monday, July 25, 2011

☺adam dan TEH TARIK☺

..assalamualaikum..

selamat ptg semua!
kina nak citer kelakar kat kOrang nie..

mlm tadi adam main cawan pelastik, padahal kina dah ajak dia tido sama². katanya "x mo tido lagi". kina pun mls la nak ckp banyak kali. kalau ditunggu pukul berapalah kina nak tido. pastu dia tarik tangan kina...

kina : abang nak ape nie?

adam: jOm la ma g dapur....

kina: nak wat pe g dapur?

adam: jom..jom... (sambil tangannyer seakan mengajak kina ikut dia)

kina pun dengan perasaan yg malas ikutkan jelah kata dia.  sampai dapur dia terus menuju ke sinki. pastu terus tunjuk cawan yg kina x sempat nak susun tue. 

kina: abang nak buat ape cawan nie?

adam: abang nak wat nie.... 

kina pun x paham ape yg dia cuba nak lakukan. hehehehe... sampai depan dia duduk dan ambik cawan yg lagi satu dan dia buat mcm org tengah buat teh tarik. bila kina tgk betul² rupanya dlm salah satu cawan tue ada span yg berwarna hijau yg telah di kecai-kecaikan kecik-kecik. rupanya.... itu span peluru pistol dia. 

mak ai...sape la yg ajar dia buat mcm tue. bila masa lah dia tgk org buat teh tarik. nak marah x jadi nak marah. geli hati kina dibuatnya. gaya lagaknya mmg sebijik mamak buat teh tarik...

hehehehehe...


gambar x de la beb. lupa nak tangkap!! kalau tak kOmpOm korang tersenyum sendiri. mcm org besar je...

6 comments:

Salina@IbuAqil said...

Adam sayang! IbuAqil nak teh tarik 1.. Hehehehehe mst comel.. ;)

PUANSTOBERI said...

Ha... bleh la komen. Hihi.

Tu la, budak ni mmg sng je ngikut. Ada harapan da besar leh masuk peraduan teh tarik FnN. Hahaha.

pCL [p@kcikLie] said...

bebudak skang ni memang cepat tangkap...mesti tgk kt tv agaknya...emmp teh tarik tu npk sedap sangat !

Mama Gee said...

budak2 cepat absorb apa sahaja yg dia nampak..dia lihat...heheee....

zaidah said...

agaknyer dia tengok rancangan teh tarik kat tv tu kot kan tengah berlangsung....atau tengok mamak buat teh tarik kat kedai...

alimaz kembara terasing said...

anak2 punya imaginasi...

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣