♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Saturday, January 15, 2011

☻☺ Info HIDUNG TERSUMBAT☺☻

..assalamualaikum..

Masih citer pasal HIDUNG TERSUMBAT...semalam kina ada bagi tahu bahawa Vitagen tak elok untuk kanak² tertama kanak² yg antibOdi lemah mcm si ADAM yg cepat kena demam, selsema dan batOk. Tapi disebabkan info semalam dah ramai pulak mak² budak takOt nak bagi anak minum Vitagen. sebenrnya bOleh jer mak² OOooiiii... cuma kena tahulah tahap antibOdi anak kita mcm mane. kalau KUATTTTT!! no hal. 

kat sini kina nak kOngsi lagi infO..

dOkter tue kata dengan kina sebab ape Vitagen tue x elOk diminum bagi kanak²...Isi kandungan Vitagen tue mempunyai banyak perwarna dan pengawet yg dibenarkan (kononnya). Dalam Iklan macam² kata ia elOk tuk perut la... elOk utk Otak la.. dan mcm² lagi. cuba lepas nie tgk iklan Vitagen dan seangkatan dengannya tue..mesti dOrang prOmOt baek punyer!! biasalah kan.... org nak bagi barang dOrang laku mcm² la cakap itu ini. sO... nak dengar kata dOkter ke kata iklan prOduk tue?? LU SENDIRI FIKIR...!!  

Tadi kina ada baca infO pasal hidung tersumbat. bila baca takutnya kina rasa...


jOm baca infO nie..

Walaupun masalah hidung tersumbat adalah perkara biasa, ibu bapa perlu memberi lebih perhatian jika berlaku pada bayi yang boleh alami kesukaran untuk bernafas atau menyusu. Segera dapatkan nasihat doktor kerana bayi yang baru berusia beberapa bulan belum pandai bernafas melalui mulut.

Masalah hidung tersumbat pada bayi berumur beberapa bulan boleh menjejaskan proses penyusuan dan membawa maut. 

Lebih penting, masalah hidung tersumbat pada kanak-kanak jika tidak dirawat boleh menyebabkan perubahan bentuk muka dan membuat muka menjadi panjang.

TakOt kan? sO jika anak kita kena selsema jgn amek mudah...jangan hanya bagi ubat je. Bawaklah mereka jumpa dOkter. kalau bagi ubat 1 hari dah elOk tak pe lah kina rasa. Kalau dan nak dekat 4 -5 hari tak elOk² cepat² bawak ke klinik. sO jangan berkira masa atau duit kalau sayangkan anak².

 Bak kata orang >> DUIT BOLEH DICARI...KALAU ANAK DAH TAK ADA..TIADA GANTINYA.

UNTUK KETERANGAN LEBIH LANJUT KLIK SINI

5 comments:

Mak Su said...

muka jd lebih panjang? aaaaa.... uiyoo , kurang ler kecomelan baby dan toddlers

Cempakamelati said...

uih!!! bahaya ni, muka boleh jadi panjang...bagus info ni...biasa kalau anak saya selsema saya bagi ubat batuk dan selsema yang diberikan doktor, juga bagi dia makan antibiotik yang dibekalkan oleh doktor juga..alhamdulillah muka dia masih cute.

makdara TERdiva said...

ini mak budak hidung tersumbat nak komen gak!..heheh!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~makdara TERdiva~

heheheh.... salam perkenalan yew makdara

armouris said...

lagi info tentang hidung tersumbat di SIHAT SELALU - Hidung Tersumbat

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣