♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Tuesday, October 26, 2010

..:: pergi UMAH BARU ::..

::assalamualaikum::

Hari Ahad baru² nie kina dan family balik kampung umah nenek kina kat Kajang. Asalnya kina balik kampung sebab mama kina nak jemput mOkcik..pOkcik kina dtg umh kina 06.11.2010 nie nanti. adik kina yg nOmbor 4 nak bertunang. TAPI ..bila sampai je kat umah nenek, banyak lak kereta kat depan umah nenek..suspen gak masa tue, rupanya dorang semua nak pergi umah Kak Ina (sepupu) dekat Salak Tinggi, Sepang. naseb bek kami sampai cepat...kalau x.. kena tinggallah!! 

jOm layan gambO umah baru jOm!!

jap..jap...jap...sebelOm tu, kita layan gambO kina pergi TESCO Selayang hari sabtu lepas. masa nie kina try ikan gigit kat kaki. x tahu ape nama menda yg kina dah terlanjur buat tue. kOrang tahu x?? bg tahu kina cepatttt!! huhuhuu..

masa nie adam takut..takut... kina rasa dia geli-geleman kot tengok kaki mama dia kena gigit dgn ikan kecik² tue.

 BEST taw...kOrang try la kalau kOrang jumpa mcm ni kat mn². rasa dia mcm kena electric..acah jer...!! x tahu nak ckp mcm ne...nak tahu kOrang kena rasa sendiri. uhuhuhuhu... 

x mahal pun... kina buat 10 minit kena bayar RM5.00 ..kalau 20 minit RM10.00.
sementara adam tunggu kina kena gigit a.k.a digigitkan... adam dah mula nek boring. pastu si wan (adik ipak) bwk adam men menan kat situ. x jauh pun dgn kina... belakang kina je tempat menan tue.



 citer pasal gigit a.k.a digigitkan tue dah habissss... kina nak citer pasal g umah baru tue. umh Kak Ina kina... muka kina mmg x de dlm gambO nie. sbb kina yg tukang amek gambO. 

 gambO kat bawah nie
v
v
v
v
v
adam dah naik syeeeehhhh.... hantu atOmen dah datang masa nie. bila adam dah jadi atOmen sape² x leh nak elak dgn dia. semua dia belasah!!! ini lah salah satu mangsa adam..hahahahahha...
 ini gambO dekat... takut x tgk adam?? huhuhuhuhu...
 naseb bek katil umah baru nie x robOh..kalau x..kena ganti la nampaknya!!
 ini gambO atOmen dah penat!!
belasah lagi..yaaaakkkkkkkk!!
 tOpeng kena curik..padan muka adam...
 makan TIME.... menu hari tue ialah mee sup + nasi puteh lauk ayam masak merah + sayur campur + ikan pekasam + telur dadar + ikan masak asam.

peeeehhhhhh....sOdapppp!!
 inilah nenek kina..umo dia kina rasa dlm 80 lebih kalau x silap. semOga umor nenek dipanjangkan dan sentiasa sihat walafiat.
 bila dah kenyang...masing² jadi ulOr sawO...
 ingatkan adam bila dah kenyang nak tidO..rupanya jadi atomen balik ...adessss...adam..Oh adam...
 itu sahaja wat kali nie... skrg nie pun dah nak balik keje. terima kasih kat kOrang kerana sudi singgah sini. esok kita jumpa lagi..insyaallah.

7 comments:

Amy Syaquena said...

morning...

suka letak kaki dekat ikan tue, walaupun geli2 tapi sedap hehehehe...

LyNn HaMzAh said...

bila nak pindah rumah baru kina?

shiori_LA said...

salam kina
wah dah siap rumah baru ye.....tahniah bila nak pindah ni...mesti seronok kan dapat pindah rumah sendiri....huhuhu.....kina anda telah ditag sila tengok kat blog akak ye...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Amy Syaquena~

mmg sedap..lagi sedap kalau ada kat umah kita kan? blh hari² buat..lelama kaki kita pun leh cantik dan bersih.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~LyNn HaMzAh~

ala lambat lagi lah..hari tu kina bukan g umh baru kina. umah cousin kina la lynn...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~shiori_LA~

akk dah salah sangka nih... tu bukan umh kina la kak..umh akk sepupu kina. nie mesti x baca dgn teliti nih..huhuhuh.

ok...kina dah tahu pasal tag tue. jap lagi kina wat yew..terima kasih akk sudi tag kina.

Drunbella Khoo said...

waa bestnya dokte fish.
teringin nak buat.
itu hari tengok kat sunway pyramid rm30 ke berapa ntah.
terus tak jadi.
hmm.

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣