♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Wednesday, October 27, 2010

..:: INDONESIA akan tenggelam pd 2015?? ::..

::assalamualaikum::

bz ke kOrang pagi nih? kina bz gak..tapi kina rajinkan skt diri nie tuk update blOg. ada menda kina nak kOngsi cerita kat kOrang. Berkenaan dgn tajuk kat atas nie... kina nak citer skt.
Berdekatan dgn opis kina ada kedai makan cina.. hari tue kina ada nampak perempuan indon yg pakai tudung amek barang (brg pasar...kina nampak ada sayur kat dlm plastik) kat dalam sebuah kereta. asalnya kina pikir benda tue biasa jer. tapi bila kina pikir² balik...x kan lah ada kedai makan melayu dkt sini? uikssss... x kan lah??? korang pikir x ape yg kina pikir?? 

adesssss.....
nie mesti dia keje dekat kedai makan cina tue kan??... pelik kan?? suka suki je dia keje kat kedai cina. dah tentu cina msk 'ba alip ba ya' kan?? walaupun dia x makan 'ba alip ba ya' tue...tapi dia keje tempat org masak 'ba alip b ya' tue kan?? ape hukumnya?? HARAM kan?? adessss....

ape nak jadi org indon nie kan?? bukan kina nak menghina or kutuk² dorang. tapi inilah hakikatnya..kita kena cerita ape yg x betOl supaya benda² mcm nie x akan berlaku lagi di sekeliling kita. jangan kita jadi seperti dOrang... itu jer.

ada lagi satu cerita kina nak kOngsi... kina ada kenal seorang pakcik nie. dia kahwin dgn org indon. pakcik nie kina tahu dia seorang yg amat garang. x lama lepas tue isteri indon dia melarikan diri kerana tidak tahan dgn suaminya. si isteri tue mohon cerai taklik kat makamah... akan tetapi pakcik tue x pernah dtg langsung kat makamah (2 tahun keputusan mcm tue jer). sampailah si isteri dah naik bosan dgn keputusan makamah. dia dah x nak lagi pergi makamah lagi. katanya..'ape nak jadi...jadilah'. dia dah x perduli lagi. lepas nie ape yg berlaku pada dia. pakcik tue yg akan tanggung dosa dia. kebetulan si isteri dah ada calon suami yg baru... katanya dia akan nikah kat indon. sbb indon x kisah kalau mereka  nikah. dkt Malaysia ikut undang mmg x boleh..tapi di Indon... bila suami bt mcm nie dah boleh terus kawen kawen. sah atau x...kina x pasti. 

sah ke perkahwinan dia??
ada lagi satu...

supra pernah citer pada kina..ada kawan dia pernah melacur ayam a.k.a pelacur kat Indon. mlm tue dorang main... pastu kawan tue dah penat kot tertido lah dia. bila dia terjaga..dia tgk ayam tue tgh sembahyang. si kawan tue tanyalah ' asal ko sembahyang padahal kita baru lepas main?' pastu ayam tu jawab 'tadi tue soal dunia... nie soal akhirat'. terus si kawan tue terkedu... ada jugak org macam nie!!! 

pastu kOrang ada bacakan pape pasal ramai artis Indon dah jadi murtad sbb berkawen dgn lelaki bukan islam. pastu islam dgn bukan islam boleh berkahwin tanpa pasangan tue masuk agama islam. bila dah ada anak.. anak tue blh pilih nak msk agama yg mana satu islam atau kapir. 

masyaallah... kenapa blh jadi mcm tue?? kenapa x ikut ajaran islam yg sebenar-benarnya? PELIK tul..bab² agama main tibai je langgar. kina tahu kina bukan islam yg sempurna. tapi sekurang²nya kina tahu mana boleh dan mana x boleh dlm agama islam

sbb tue lah ..sekarang nie dah ada org ckp tahun 2015 nie besar kemungkinan INDONESIA akan tenggelam. betOl x betOl allahualam.... kita tgk je lah nanti. tapi sebelOm nak ke tahun 2015..kita tgk dulu 2012..kina dgr ada perkara besar akan berlaku. benda nie pun di ramalkan oleh ustaz²...kina tahu citer nie pun dari adik kita yg masih sekolah.dia kata ustaznya kata mcm tue.

JADI.... marilah kita muhasabah diri balik. sekarang pun dah dunia akhir zaman... tgu masa je dunia nak kiamat. bila citer pasal kiamat kita takut kan?? kina pun takut sgt²....jOmmmmm muhasabah diri dan kembali kepada ALLAH yg satu.... 

ada SETUJU keeee??

jap...jap..jap..

kina nak bg tahu kat kOrang nie...si PAUL dah kojol tau!! kecian dia...lepas nie German dah x de pakar ramalan la kan?? 

mOh tgk si PAUL ..hanya tinggal dlm kenangan. huk...huk..huk..

~tamat~

6 comments:

Abhamz said...

salam, memang betul spt yang tuan blog katakan, soal agama tidak diambil berat, kadang2 mcm memperlekehkan Islam...harap2 org kita tetap teguh pegang agama wlau apa jadi pun...InsyaAllah kita selamat..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Abhamz~

insyaallah..harap kita semua berpegang ajaran yg terkandung dlm AL-QURAN

Wati3qv3 said...

sama2 kita muhasabah diri..

si Paul dah kojol??

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Wati3qv3~

ha'ah wati3.. si paul dah kojol hari nie. kecian paul..

Bain n Adi said...

paul ohh paul....paul tak dak zuriat kee eee

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Bain n Adi~

salam... paul x kawen lagi lah...huhuhuhuh

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣