♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Saturday, October 16, 2010

..:: HATI² dgn sos PREGO ::..

::salam::

kina nak kOngsi cerita dgn kOrang lagi hari nie. ape yg kina tahu kina bg tahu kat kOrang. rasa bersalah kalau dah tahu tapi x nak bg tahu... rasa berdOsa pun ada... kali nie kina nak kOngsi pasal sos PREGO. kOrang tahu ape mendanya?? bg penggemar spaghetti mesti dah tahu ape itu PREGO tu. mn yg tak tahu bagus!! maknanya kOrang mmg x pernah makan sos tu... mmg kOrang bernaseb baik!!! mana yg suka guna sos tersebut sila baca citer nie...

kina dapat info nie kat email kina ..kwn kina si Aza yg bg. 

begini ceritanya... 
v
v
v
v

 kOrang kena baca sampai habis cerita nie...nanti baru kOrang tahu!

Orang kita bab makan…….makan dulu tgk kemudian…….BETOL TAK??

> Saya ingin memesan kepada anda andainya anda membeli sauce

> tomato yang
>
> digunakan untuk memasak speghetti mestilah hati-hati.
>
>
>
> Seorang rakan mengirim e-mail kepada Tok Wan dan kini
> e-mail tersebut Tok
> muatkan dalam fb untuk kita share lagi.
>
>
>
> Semalam,setelah memasak nasi, udang goreng dan etc. Anak
> saya nak makan mee
> speghetti. Memandangkan bahan-bahannya semua cukup, saya
> pun masakkanlah. Bila
> speghetti dah selesai dimasak, anak saya Kamal pun
> bertanya, umi daging kecil
> yang masin sedikit itu daging apa? Si abang Salim pun jawab
> rasanya macam keju
> balls......dikunyah rasa asin-asin.
>
>
>
> Anak saya Kamal makan sampai dua pinggan, sedap sangat
> spegetti Ummi masak dan
> kebetulan pula memang favouritenya, saya cuma sepinggan
> kecil sekadar nak rasa.
> Setahu saya sauce speghetti biasanya tomato dan kadang-kala
> ada mushrooms
> tetapi yang ini lain sedikit......
>
>
>
> saya pun bergegas ke dapur, pergi lihat botol sauce yang
> diberi nama Italian
> Sausage for Speghetti keluaran PREGGO made in
>  USA ..
>
>
>
> Ligat mata baca label pada botol, hati dah tak sedap, tekak
> rasa mual macam
> orang hamil.
>

>
>
>
>
>
> Tiba-tiba terlihat INGREDIENTS: tomato,bla-bla,bla-bla.....
> ... pork minced
> meat!
>
>
>
> Astaghfirullaahalaziim........ ........ saya masak
> speghetti dan saucenya mengandungi
> babi. Yang dah termakan babi semuanya terperanjat!
>
>
>
> Yang nak diet anak perempuan Maryam dan adik lelaki
> Muhammad terselamat kerana
> mereka makan nasi. Kuah sauce spegetti dengan kualinya
> sekali saya buang..
>
>
>
> Yang tertelan spegetti babi terludah-ludah kesal tak sudah.
> Semoga Allah ampun
> dosa kerana alpa untuk membaca ingredients sebelum membeli.
> Saya kira sauce
> tomato manalah ada taruh daging babi........ ......... kata
> orang tua-tua mimpi
> makan daging babi nak dapat REZEKI tapi kalau makan bukan
> dalam mimpi apa nak
> jadi? 40 hari doa tidak dikabulkan Allah andainya makan
> benda-benda haram.
>
>
>
> ASTAGHFIRULLAAHALAZIIM. Siapa-siapa ada air zam zam
> mintalah sedikit, saya nak
> bersihkan perut yang termakan babi...... tolonglah sampai
> sekarang rasa jijik
> dan mual. Taubat tak nak masak spegetti
> lagi

daripada: Hamba Allah..

ini lah gambar yg ada kat email kina tue


agak² lepas nie nak guna lagi tak?? lepas nie cari lah sos spaghetti yg lain HALAL dan SUCI. dulu kina suka guna sos ni...tapi bila kina dapat tahu dulu²..kina dah x guna dah. kina bertukar ke sos ni
v
v
v
nOtakakikina: lepas nie kalau nak beli makan tue...cek dulu ada tanda HALAL dan baca isi kandunganya. jgn main beli jer...! INGAT!! org kapir nie...dia akan buat mcm² tuk  memperdayakan org ISLAM.

19 comments:

Wati3qv3 said...

tq for de info..

asben x suka makan spagetti so memang x pernah masak kat umah..

manjeamusyuk said...

tQ 4 de info..

PUANSTOBERI said...

Yeszzaa... Kak Reen pun dah guna kimball tu. Dulu guna gak preego tu. Memcm makanan kita ni..susah tul nak tau kan

ezry da' legend said...

tQ atas share maklumat camni...

Abg Din said...

mujur la abgdin tak minat spagetti...

kalau rojak mamak... okey...

sedappp!!!

Ummi Hanie said...

alamakk selama ni mmg sy pun suke prego ni,cek2 ingredients ok jer...agaknye lain perisa,lain2 ingredeients ke..xpe ah,pasni nk cek lagi..kebetulan baru ni ada beli sos spoageti tp cap kimball gak..fuhh

thanx 4 ur info yerk kina

rossoneri said...

kalau macam kawan saya dia xsuka guna benda2 cam ni, dia kata dia buat sendiri sos spaghetti tuh.. haih, dia pandai masak..nampaknya kena mintak balik resepi kat dia

rossoneri said...

kalau macam kawan saya dia xsuka guna benda2 cam ni, dia kata dia buat sendiri sos spaghetti tuh.. haih, dia pandai masak..nampaknya kena mintak balik resepi kat dia

Wahida Nasution Thakhrim said...

saya akan masak sendiri sos bolognese tu.. tak guna yang segera..

LyNn HaMzAh said...

pernah dgr pasal sos prego nie...memang kena check label betul2...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Wati3qv3~

yew ker wati..kalau mcm tue mmg awk pun x mkn spegetti la ni?mmmmm......

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~manjeamusyuk~

welcome...ini dah tanggungjawab kina, mn yg kina rasa leh kongsi kina kongsi cite.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~PUANSTOBERI~

kak reen...naseb bek kak reen dah bertukar guna kimball tue. kalau x....jadi mangsa!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~ezry da' legend~

ok ezry..no problem.rajin dtg sini yew.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Abg Din~

heheheheh...yew la! rojak mamak pun sodapppppp!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Ummi Hanie~

akk...kalau kita dah tahu produk dia dah ada mengandungi menda yg tidak halal. ape kata bek tak yah guna produk dia terus. ape bezanya kan?? lagipun sos pregro tue kan x ade tanda HALAL.

so renung-renungkan!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~rossoneri~

elok lah tuh..nti leh bg kat kina lak yew.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Wahida Nasution Thakhrim~

nak pinjam resepi blh??

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~LyNn HaMzAh~

betOl²...ape² jenis makanan kita mesti tgk label dulu. baru beli....

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣