♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Thursday, October 13, 2011

☺kalau ISTERI x nak bersama dengan SUAMI ape hukumnyer?☺

..assalamualaikum..

Tengok tuuuuu soalan punyerlah gempakkan?
nie kina bukan tanya tuk kina...no..no..no... 

citernyer mcm nie, kawan lama kina dia ada masalah dengan suaminya. Dia tanya soalan tue pada kina. Kina jawap la berdosa. Sebab suami blh ckp isteri mcm tue isteri tak taat pada suami. 

Tapi...

tapi...

ia terbalik pulak... si suami yang x nak bersama dengan isteri. Katanya "PENAT".... dah dua kali jugaklah suami tolok permintaan isteri. 

kalau mcm tue pulak... mcm ne? Suami x berdosa ke? 

kina mintak pendapat dari korang la.. mcm kina nie x de lah byk ilmu sgt pasal benda nie semua. sebab tue kina nak mintak tolong pada korang agar kina blh jawab soalan dari kawan kina tue. sedikit sebanyak masalah dia dapat kita selesaikan. 

kina nie org mintak tolong x sampai hati pulak kata x blh...

19 comments:

atty's said...

berdosa jugaklah ..sebab abaikan nafkah batin utk isteri

Salina@IbuAqil said...

alahai!! bab2 ni x berapa nak tau.. sbb kalo berkait ngan benda ni kena yg arif menjawabnya.. penah gak terbaca.. ;)

LYAfrina said...

huhu..part2 mcm ni msti kna tnya org y lbh mgetahui,, tp smasa nikah kan..ada lafaz taklik smua.. kalo suami y myentuh isteri brapa bulan berturut.. akan jatuh taklik..

ekceli.. tgungjawab suami besar... bukan saja sediakan nafkah dr segi mkn..minum & sbgnya.. tp harus juga sediakan nafkah batin utk suami...

ttg hukum tu xtau la.. tp kna tgk plok kot..mybe si suami tu ada masalah.. mungkin blh d bawa bbincang..

shiori_LA said...

kina...rasanya sama je jawapannya...berdosa gak suami yang tolak permintaan isteri untuk bersama sebab tu kan tanggungjawap dia bagi nafkah zahir dan batin.....tu pendapat akak la....

shiori_LA said...

ermm...rasanya jawapannya sama je...berdosa gak bagi suami yang menolak permintaan isteri untuk bersama sebab tu kan tanggungjawap dia bagi nafkah zahir dan batin....itu pendapat akak la...kena tanya yang lebih arif...huhuhu

eB ezrin said...

kena tanyer yg lebih arif nih rasanyer

azieazah said...

Ada kala kita kena bersabar dan bertenang seketika. Jangan cepat salahkan pihak lagi satu..

Beri ruang masa...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

atty's..

betul jugak tue.

munna said...

bab2 mcm ni kak munna tak pandai.... lebih baik kawan kina tanya pada yg lebih ilmunya

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

Salina@IbuAqil..

nanti kina suh dia tanya yg lebih arif la kan.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

LYAfrina..

yew la kan.. kalau suami x sentuh isteri 3 bulan berturut² tanpa sebab munasabah akan jatuh cerai taklik tue.

kiranya besar jugaklah dosanya kalau buat mcm tue kat isteri.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

shiori_LA..

kina pun setuju jawapan akk nie.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

eB ezrin..

ha'ah kan..tapi kina rasa ramai blogger yg arif pasal nie.kina nak tanya lagi lah..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

azieazah..

betul jugak kata akk. mana tahu suami dia ada masalah kesihatan ke kan. tapi atlist kan kak terus teranglah pada si isteri supaya dia x pikir yg bukan². kecian dia...

LadyBird said...

teruknye suami dier..kesian kt isteri dier..

Mama Gee said...

eh eh soalan kawan kina tu sama dgn soalan mama nk tya...hehehee

aien sara said...

berdosa jugak kalu suami xbg nafkah batin tp slalu nyer org xkn nmpk slh lelaki...tu yg geram tu kn...slh org prmpn jer....

kakyong said...

dlm hal ni, 2-2 kena lah berbincang.. isteri jgn lah terus tarik muka & suami pulak harus lah beri ruang utk berkomunikasi/berbincang dgn isteri..

blog-tips-kurus said...

sori, tak dapat tolong.. tumpang bace je. ;)

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣