♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Monday, January 18, 2010

..:: Iman...Oh Iman!! ::..

salam...aku rasa gumbira nak ceritakan kat korang hari nie. coz aku nak cerita pasal owang baru kat korang. owang baru tue ialah ank buah aku sendiri(anak abg aku) ..nama dia IMAN...nama penuh aku lupa laaaa...(jgn marah yew bang!!). nama si Iman tue panjang sgt la. itu sebabnye!!

tapi....

sebelum tue aku nak tunjukkan la gambo besday aDam kat korang. sori lah lambat nak update. aku buat besday aDam pada 30.12.09..buat cepat dari tarikh sebenar. besday aDam patutnya 02.01.10..disebabkan kami dah ada kat kampung..buat teruslah. kalau nak buat pada tarikh sebenar anak buah supra masing2 dah start sekolah. masing2 mesti x dapat datang kat Rawang untuk meraikan besday aDam.
ok..dah habis cerita pasal besday aDam. kita g cerita Owang Baru lak!

gambo kat bawah nie gambo kami tengah siap2 nak pergi Ipoh. Yg baju oren tue lah kakak kepada Iman. nama dia nana (mak enon) aku suka ejek dia nama mak enon kalau korang nak tahu! marah tul dia kalau aku panggil nama tue. hikkk.... ada penah tue aku panggil mak enon dia ckp pe? 'jgn panggil nama kita mak enonnnnn!!!'...tapi yg aku pelik tue kalau owg len panggil dia x marah lak. itu yg lagi membuatkan aku suka sakat dia. hahahahaha...mak enon..mak enon!
tengok si aDam dgn mak enon tue..dorang memang x leh nak duk diam, ada je keje nak buat. time nih si aDam dgn mak enon main masak2. (nape lak si mak enon tue menonggeng yew?)
haaaa.....

yg nie gambo aku dah sampai umh abg aku. tgk la si aDam.. jeles!!
cak....

nie lah mak enon dgn Iman... time nie ummi dia tgk nak bg Iman ubat. mak enon pun menyibuklah!!

aku zoom dkt sikit. kalau korang nak tahu, si Iman nie budak x cukup bulan. patutnya dia kuar dari perut ummi dia 21.01.10 nie..tapi dia x sabo nak kuar lak. dia kuar pada 18.12.09 rasanya. (aku lupalah!! hehehehe). berat dia dalam 1.3kg (rasanyelah...) kecik kan? comey sungguh aku tengok si Iman. segalanya kecik....
Gambo nie time aku dah nak balik Rawang... ringan tul si Iman nie. Comey giler...geram tul aku!! korang tgk muka si aDam tue... masam je!! jeles la tuh!!

mak enon pun sebuk nak amek gambo....hahahahaha...
nak tanya korang la... ada x sape2 ada pertua dan pengalaman mcm maner nak bagi budak lahir x cukup bulan cepat besar, sihat dan kuat? mana tahu ada pertua yg boleh guna pakai kat si Iman nie. kalau ada kongsilah pertua dan pengalaman korang kat kina yew?

15 comments:

Mak Su said...

syoknyer dokong baby newborn, tentu wangi ek... errrmmmm, mmuuaahh sepotet kat pipi dia.

Ummu Mishkah said...

suker tgk baby!
to adam.. hepi belated birthday.. moga membesar jadi anak yang membahagiakan ibu ayah!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~mak su~

mmg best mak su. wangi sgt2...walaupun si Iman tue x mandi dari dia dilahirkan. takut paru2 dia berair.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~ummumishkah~

terima kasih sudi wosh kat adam..kalau adam tahu mesti dia hepi sgt2. nti kina bg tahu kat dia yew..

Ain said...

salam dik,

happy belated birthday utk adam..

moga jadi anak yg membahagiakan kedua ibubapa....

pasal baby pramatang ni kan, kita kena rajin urut badan dia... sapukan baby oil masa urut tue, insyaallah dia akan cepat besar dan berat badan akan bertambah...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~kak Ain~

wslm kak... tq coz wish kat adam. semoga doa akak dan saya akan dimakbulkan TUHAN. aminnnn...

tq gak coz akak bg pertua. nati kina akan bg tahu pada ummi iman.

said...

mak enon?

hehehhe

sib baik tak panggil PAH BEDAH

kak....salam kenal dari cik yanie gebu....

Sha@Mama TinaAzra said...

saya pun selalu dengar org kata baby pramatang kena selalu disentuh dan diurut..beratnya akan cepat bertambah..

nuff tido la kina...

Unknown said...

comel.. he..he

KakChik said...

assalamualaikum kina.

kakchik minta maaf sb gunakan kotak komen ni utk tunjukcara kat kina.

ok, gini ya:

1. buka blog kina - biar senarai follower tu boleh dilihat sepenuhnya.

2. tekan sekaligus kekunci ALT + PrtSc

3. buka mana2 image editor untuk paste. kakchik guna Microsoft Office Pic Manager je. Photoshop pun boleh.

4. kalau guna MOPM tu biasanya skrin defaultnya automatik nampak kandungan My Picture

5. klik di mana2 ruang kosong dlm tu dan Edit -> Paste

6. imej yg discan mesti akan nampak dlm tu - klik imej

7. gunakan fundi Edit pictures - cari CROP - barulah boleh guna mouse untuk pilih bahagian yg nak dicropkan

8. siap select barulah tekan crop dan save - siap satu gambar.

lepas tu insert macam biasa dlm post.

kakchik harap kina boleh faham. kalau masih bermasalah kita cuba cara lain.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~ Cik Yanie Gebu ~

huhuhu..tue la naseb bek x pangil Pah Bedah kan? hehehehehe...

anyway..tq coz sudi dtg singgah sini.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~Qistina 's mama n abah~

kina ada dgr gak pasal tue. nti kina bg tahu kak ipar kina yew.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

~kakchik~

tq kakchik..nti kina cuba. pape kina bg tahu akk yew.

Abg Din said...

ooo adam dpt sepupu...

Abg Din said...
This comment has been removed by the author.

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣