♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Tuesday, October 6, 2009

..::10 Sebab Si cantik masih SINGLE::..

(sekadar gambar hiasaan..x de kene mengena dgn owg nih pun. hehehehe.)

Ada owg kata CINTA sering dikaitkan dgn paras rupa. Ramai yg sangka dgn adanya rupa cantik mcm MODEL atau ARTIS terkenal mudah tok seseorang tersebut dpt pasangan hidup. Owg cantik nih sememangnya menjadi perhatian namun sebenarnya x ada pakwe lagi. Meh cini aku kupas punca2 KENAPA AWEKS CANTIK x ada PAKWE.

1. JUAL mahal.
Kebiasaannya owg cantik nih agk jual mahal bila ada lelaki nak ngorat dia. Walaupun kadangkala si CANTIK sebenarnya suka dgn lelaki tersebut. Keegoannya agak tinggi kerana itulah lelaki perlu berusaha lebih skt.
2. SUKAR didekati.
Lelaki biasanya menanggap wanita CANTIK agar sukar didekati. Kerana mereka merasakan bkn mudah nak pikat wanita CANTIK nih. Byk cabaran yg perlu dihadapi dan byk saingan2 yg nak ngorat dia.
3. MAINTENANCE tinggi.
Betul x? kebiasaanya la kan...wanita CANTIK nih maintenance tinggi. coz brg2 makeup dia je dan cecah beratus ringgit. pakaianya la...jam nyer la..kasutnye la... oleh kerana itu, lelaki agk berhati2 tok dkt dgn mereka.
4. PERNAH dikecewakan.
Oleh keana terlalu serik bercinta lagi, si CANTIK lebih bahagia bersendirian. Bagi dia...bek sendiri x de pakwe daripada menderita kerana CINTA.
5. SUKAR mencari pasangan IDEAL.
Pipit sama pipit...enggang sama enggang. Mana boleh terbang sama.Cam gituh la pepata owg tua2. owg CANTIK nih pastinya nak cari owg yg TAMPAN gak.
6. TERLALU byk pilihan.
Dah pulak....aduh peninnnn!! nak pilih yg mana satu nih? Owg CANTIK la katakan. dia sering dikerumun dgn pelbagai jenis lelaki. Dik terlalu byk pilihan....akhirnya 1 pun tidak berkenan.
7. TERLALU komited dgn kerjaya.
Sibuk dgn kerja..terlupa lak nak bercinta. Owg CANTIK nih biasanya fikir mereka mudah nak dpt pakwe pada bila2 masa, Oleh kerana itulah CINTA sentiasa no2. Kerana terlalu komited...hingga ke hari nih masih sendiri lagi.
8. BERHATI-hati memilih pasangan.
Setiap kali si CANTIK sudah biasa berhadapan dgn perlbagai kata2 dan janji2 manis lelaki yg ingin ngorat dia. Oleh itu mereka agk sukar mempercayai kata2 lelaki lagi. kerana mereka tahu lelaki yg mendekati mereka adalah kerana PARAS RUPA bukan kerana HATI.
9. PERFECTIONIST
Terlalu inginkan kesempurnaan. Si CANTIK akan menilai lelaki dari hujung rambut hingga hujung kali. kesemuanya diambil kira. Citarasanya terlalu tinggi sehinggakan sukar tok dapatkan lelaki yg dicarinya.
10. TERLALU yakin.
Owg CANTIK nih biasanya yakin tul akn memeemui Mr. Rightya... Biarpun terpaksa bersendiri tok beberapa lama namun si CANTIK sanggup menunggu kerana dia tahu dgn paras rupa yg ada pastinya suatu hari nanti dia dapat menambat hati Mr. Rightnya.

Hakikatnya..bkn semua wanita CANTIK nih bahagia dan mudah tuk bertemu dgn CINTA SEJATI mereka. Bagi sape2 yg perasan diri korang CANTIK..agak2 la. Jgn terlalu memilih. Nanti jadi ANAK DARA TUA..hehehehehe...


6 comments:

arnamee said...

Salam..

eheh yg no.8 tu kot^_^
tapi anem tak cantik..

eheh..

Fatt Chin Choy said...

terlalu banyak pilihan tu aku setuju

[z@ck] said...

betul2..
amatlah setuju sekali..

ameen ashraf said...

salam:) kami sihat....selamat hari raya idulfitri....semoga diberkati Allah

arnamee said...

ok akak syg, nati kungsi info lagi, ea;)

criestz said...

mcm2 la...
tp slalu nye y perasan cntik tu haa byk.. pastu nk demand lebey2... skali tgk face to face muke pecah rumah..
photoshop kaw2 nye dlm gmbr

susah tol nk cri girl y btol2 cntik skg nie....

adess tensen je.. kn kn =P

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣