♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Tuesday, January 10, 2012

☺PENIPU betul la...☺

Malas betul nak bercakap dengan pakcik tu... kina pun letakla invoice dan buku yang perlu didatangani oleh pihak bank petang semalam. Pagi tadi sampai je opis kina pergi la amek buku tu dkt bilik dia. Invoice dah x de... bila kina bukak je buku tue x bersain lagi. Eh..kalau dah bagi buku nie mesti dah sain. Teruk betullah..ikut la arahan yang HQ suruh. Bukan suka² kina nak suruh dia mintak org bank sain buku tue. dengan perasaan marah sikit tue kina letak la balik buku tue atas meja dia... x lama tue dia msk opis... kina pulak nak bg dia duit petty cash kat dia. kina tanya la dia dah sain ke buku tu..pastu dia kata dah. Bila kina tgk je buku tue dah di sain. 

sah la dia yang sain selama nie!!!!

kurang asam betullah org tua nie. mmg buat kina hot pagi² walaupun cuaca kat luar tue mendung. Senang tul buat kerja...kalau dah tak larat kerja tue x payah la kerja lagi. bg la org muda pulak amek alih. kalau x susahkan org tak pe...ini menyusahkan!

kalau la ada audit dtg... kalau kantoi mcm ne?

x pasal² semua kena marah...

berbalik kisah kina masa nak cuti bersalin tue kan.. hari last kerja tue kina pergi jumpa bos taw dengan pakcik tue. masa kina nak balik bos tue blh ckp "as lepas nie ko ikat je lah..x yah mengandung lagi lepas nie..susah la ko cuti panjang²" pastu pakcik tue pun menyelit jugak.. dia ckp "yew la.. pening kepala aku nak buat kerja kau.dah la 2 bulan ko cuti".. kina dengar je kina terus jawab balik "kalau mcm tue korang carilah kerani tua..tentu org tua dah x mangandung dah"... lepas tue dorang dua² diam. 

bengang tul kina dorang ckp mcm tue...

dorang siapa nak suruh kina buat mcm tue??

suami kina pun x suruh ikat..dorang pulak yg mengarut!!

naseb bek kina x mencarut!

mmg kina kecik hati...sakit hati masa tue. sabar je lahhhh...

kalau dah 1 keturunan tue sama je lah perangainye..pakcik dgn anak buah sama je!!!


13 comments:

intan_blur said...

ooo..ank buah dia pun same keje kat situ..!! hmmm..
sabar la as..selagi kite bkeje..selagi tu byk dugaan
same la ngan ofis aku kat sini..bencik!!!

shiori_LA said...

sabar la kina...kekadang orang tua ni memang macam tuh...kang cakap sikit kang sentap lak kan...sama la dengan makcik 1 ofis nih...dah nak pencen tu buat la cara nak pencen kan ni tidak semua keje nak conquer sesorang pehal....emosi lak akak nih...
btw tahniah ye...dapat baby girl..

munna said...

aduhai bersabar je lah kina....

eB ezrin said...

aduhhhhhhh

kakyong said...

x tau nak kata apa kalo ade spesis org mcm ni...

aien sara said...

ko sabo jer as...jgn marah2....dn jgn di layan org tua cmtu.....nnt ati sendiri yg sakit....

MaryaYusof said...

Salam Kina,
Kalau akak dah berenti dah...tp pk periuk nasi kite pulak kan... erm, sabarlah selagi boleh dear~

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

intan_blur ..

itulah tan. selagi nyawa dikandung badan aku cuba bersabar.

tan..anak buah dia bos aku!!

mencikkkkk!!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

shiori_LA ..

yea la kak.mmg org tua² cepat sentap. tapi dorang x blh pikir lak sentap org muda mcm kina nie mcm ne kan.

sepatutnya lagi tua lagi mkn garam. x de lah pikir diri sendiri je.

pasal dia penat nak buat kerja.. kerja kina pulak yg terganggu.

pepun tq kak coz sudi baca luahan hati kina. syg akk!!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

munna ..

tgh sabo nie kak munna. kalau x sabar dah lama dah kina hempuk dia guna pembaris kontot kina nie taw!

hahahaha

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

eB ezrin ..

ape nak buat sis...tahan je lah walaupun x tertahan.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

kakyong ..

ini spesis dok dlm hutan je ni. kah..kah..kah..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

aien sara ..

btl ckp ko ain.. lagi layan lagi hati skt. huiiiihhhhhhh..

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣