♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Monday, April 22, 2013

..:: Lesen memandu PART 1::..

..assalamualaikum..

Bab citer pasal ambik lesen x habis lagi tau. Yea la... baru habis kursus 6 jam... Lesen L pun belum dapat lagi. Kata sekolah memandu tu 7hb. 05.2013 nanti baru dapat. Masa tu jugak nanti baru dapat jadual untuk belajar memandu dkt litar dia.

Rasa x sabar pulak...

Baru kina tahu rupanya nak ambik lesen P ni makan masa yang lama. Selama ni dengar jer dorang citer. Tapi tak amek tahu sangat. Konon tak terpikirlah nak amek lesen pun.. Tetiba lak teringin nak ada lesen macam orang lain. Itulah... dah tua-tua baru nak amek.

Tua sangat la sangatttttttt.....

Berbalik pada cerita di atas,  masa kursus 6 jam tue korang mmg sedia maklumkan. Kelas dibahagi kepada 2. 3 jam yang pertama dengar ceramah. 3 jam berikutnya pulak pergi ke litar dia belajar asas memandu. Belajar basic memandulah.... Tengok enjin, minyak hitam kat mana duduknya, tangki air dan banyak lagi. Selama ni tahu naik jer la kan..so sekarang dah tahu banyak perkara yang sebenarnya kena tahu. hihihihi....

Tapi ...

Ada cerita kelakar tau sepanjang hari tu. Kina pinjam kasut adik kina yg bertutup depan. Tapi bukan kasut jenis sport la.  dia jenis kasut karipap? tahu kasut karipap macam mana?


haaaa..mcm ni lah kasut karipap....Nak beli tengah² bulan tak ada lah kan... Sebab kina pikir bukannya nak pakai selalu pun kalau beli kasut sport. Masa kursus ni jer. Kebetulan kami mempunyai saiz kaki yang sama, tak salahkan kina pinjammmmmm? Orang bukan tahu pun!!! hahahaha...

Kina pakai kasut masa pagi tu tak perasan pun ada kekurangan dia. Hari tu pakai ok jer. Second time mcm tu pulak. Nak tahu ape jadinya? Kasut tue jahitannya dah terbukak tepi belah kiri. aduhhhh...blh pulak kan? dah potong stim kina pagi tu. Dalam kepala otak ni asyik terpikir jer tahan ke kasut ni sampai balik rumah? Dah la kejap lagi nak bawak kereta lagi.. kang tetiba kasut tue hilang tapak pulak, lagi lah blh jadi kes. Kes berattttt.....

Kina berdoa jer agar mimpi ngeri tu jadi kenyataan. mana nak letak muka kan? hihihihi... Alhamdulillah la... doa kina menjadi kenyataan. Tak ada ape² yang berlaku. Kasut tu mampu bertahan.

Pengajaran cerita ni...

Sebelum nak pakai kasut atau selipar kita kena cek dulu. Jika ok baru boleh pakai. Mood pun tak spoil bila keluar nanti. Betul tak? hahahahahaha.... 


4 comments:

Bieaz said...

Hahaha pulak dah kasut wat hal...nasib boleh tahan.
moga lulus lesan memandu nanti:)

LYAfrina said...

hehhe.. mcam2..
lya ada tras nk ambil smula lesen.. kna blajar sbb dh lma sgt x memandu..

lia said...

Adoyaiii mcm2 kina ni he3

Zuraidah Butang said...

hhehe seb bek kasut tu mampu bertahan..kalu tercabut tak ke berkaki ayam..hehe

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣