♣ ♣ KLIK² la kat sini yew...nak penuhkan ASB nie ♣ ♣

☺jOm KLIK²..pastu kina KLIK² kat kOrang pulak☺

♣ ♣ diAKTIFkan oLeh ♣ ♣

Friday, April 12, 2013

..:: Belum tiba masanya aku MATI!!! ::..

..assalamualaikum..

Semalam kina baik kerja mcm biasalah balik naik bus kalau en somi keje. Bila sampai jer bus stop Sg. Choh bus turunkan penumpang yang nak turun. Tetiba mcm ada kekecohan dekat tangga depan pintu bus. Agak lama jugaklah bus berhenti. Kina tinjau² lah ape kes ni kan.. rupanya ada seekor anak kucing yang comel ada dekat tayar depan bus. Siap dia peluk tayar bus lagi kau! Anak kucing tu sebenarnya baru dapat melintas jalan, tetiba bus pulak berhenti. Naseb baik penumpang yang turun tu perasan ada anak kucing kat tayar. Kebetulan budak² sekolah ada lalu situ, lagi kecoh laaaaa. Puaslah dorang memujuk anak kucing tu keluar. sampaikan driver dan konduktur bus pun turun padang sekali.

Akhirnya si anak kucing tu termakan jugak pujukan driver bus tu.... 10 minit jugaklah masa berlalu masa tu. Kina yang dekat dalam bus ni rasa bersyukur sangat anak kucing tu selamat. Budak² sekolah tu pun bertepuk sakan bila kucing tu selamat. Alhamdulillah....

itulahkan.... mesti anak kucing tu kata "belum tiba masanya aku MATI!!!"

Kina ada terdengar ada akk yang baru naik bus tersebut kata sebelum tu anak kucing tu melintas dari seberang sana. Sepanjang dia nak melintas tu kereta banyak sangat. Siap kereta bagi anak kucing tu melintas lagi. Dia tak kena langgar pun. Kuasa TUHAN kan? Urrrrmmm..mmg ajal dia belum tiba. Betul tak??

AJAL kita kawan²? tak tahu bilaaaaaa......

Gambar Kina Yang Paling TERBARU...






1 comment:

Zura Zue said...

wah..nasib baik...allah menjaga dia...

♣ kOrang KLIK kina..kina KLIK kOrang ♣